دانشكده بهداشت

ارائه خدمات مشاوره ای تلفنی در زمینه کرونا در مرکز پاسخگویی 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مسئول هماهنگی سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات مربوط به کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این مرکز 6 نیروی تخصصی شامل پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت در 3 شیفت کاری از ساعت 7:30 صبح تا 10 شب به سئوالات شهروندان در خصوص علائم بیماری، نحوه ارجاع و شکایات مرتبط پاسخ داده و راهنمایی ها و آموزش های لازم را ارائه می کنند.

دکتر زهرا اباصلتی در حاشیه بازدید مدیر روابط عمومی دانشگاه از سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات مربوط به کرونا (191) با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه مکان استقرار کارشناسان این سامانه به مرکز بهداشت استان انتقال یافته است خاطر نشان کرد: در این مدت به 4578 مورد تماس همشهریان پاسخ داده شده و راهنماییها و مشاوره های لازم ارائه شده است.

وی تصریح کرد: سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات مربوط به کرونا از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی و مشغول به خدمت رسانی به مردم گردید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در محل معاونت بهداشت از سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات مربوط به کرونا بازدید نمود. در این بازدید که معاون بهداشت دانشگاه، مسئول حراست معاونت بهداشت و مسئول هماهنگی سامانه 191 نیز حضور داشتند، ضمن عرض خدا قوت به همکاران پاسخگو در این سامانه، روند تماسها و سئوالات مورد بررسی قرار گرفت.